[Crítica] Hollywood Chainsaw Hookers - Fred Olen Ray, 1988

Michelle Bauer

-DIRECTOR: Fred Olen Ray
-GUIÓ: T.L. Lankford, Gunnar Hansen
-ANY: 1988
-DURACIÓ: 75 min.
-PAÍS: EUA
-MÚSICA: Michael Perilstein
-FOTOGRAFIA: Scott Andrew Ressler
-REPARTIMENT: Gunnar Hansen, Linnea Quigley, Jay Richardson, Michelle Bauer, Dawn Wildsmith, Esther Elise, Tricia Burns
-PRODUCTORA: Camp Video / American Independent Productions / Savage Cinema







"Les motoserres utilitzades en aquesta pel·lícula són reals i perilloses! Elles es manegen aquí per professionals experimentats. Els creadors d'aquesta pel·lícula no aconsellen ningú que intenti fer aquestes acrobàcies a casa. Especialment, si estàs nu i a punt d'emprendre extenuant sexe"




Amb aquesta advertència la llegenda del cinema caspós Fred Olen Ray introdueix l'espectador a Hollywood Chainsaw Hookers, una pel·lícula que va rodar el 1988 amb 4 duros i en cinc dies, i així guanyar una mica de diners. És curiós com tants anys després un projecte tan simple i amb tan baixes expectatives al seu rodatge, avui s'ha convertit en un títol de culte al cinema de terror de baix pressupost, i possiblement el motiu sigui pel seu repartiment estel·lar -entre els més frikis-, encapçalat per l'acalorada Linnea Quigley, el primer Leatherface com va ser Gunner Hansen, i l'altra screamqueen de l'època -sobretot als noranta- Michelle Bauer.

La pel·lícula compta com un detectiu anomenat Jack Chandler busca la desapareguda Samantha (Linnea Quigley), i les seves investigacions el portaran fins a un misteriós bordell on les prostitutes assassinen els seus clients amb motoserres, a més de descobrir la participació de Samantha a les matances. Aquestes morts formen part d'un culte satànic estrany orquestrat per una mena de gitano interpretat per Gunnar Hansen.

Que ningú s'esperi grans dosis de gore perquè el pressupost no dóna per a llindeses, tampoc un guió intel·ligent, ni tan sols coherent, però sí que és cert que l'espectador veurà un munt de noies que es dediquen a posar calents a barbuts de bar abans de destrossar-los amb les seves motoserres, també una ridícula baralla amb la mateixa eina entre Linnea Quigley i Michelle Bauer que és capaç d'arrencar pessigolles a l'espectador per dos motius: 1) les motoserres en cap moment funcionen malgrat el so -i malgrat les advertències inicials de Fred Olen Ray-, 2) és divertidíssim veure com ambdues actrius pateixen per aixecar les pesades motoserres ha, ha, ha. També hi ha enormes quantitats de nus, rock'n'roll i punk de qualitat, i a sobre Olen Ray és capaç d'amanir la pel·lícula amb un humor molt absurd que ajuda a no prendre's seriosament la pel·lícula i a gaudir-la molt més. Per tant, es tracta d'una petita joia casposa amb Linnea Quigley de coprotagonista, on ella soleta es dedica a matar algunes prostitutes, oferir algun striptease, mostrar algun maquillatge xulo, i en general demostrar per què avui dia ella sola és capaç de fer sobreviure pel·lícules tan i tan senzilles com aquesta, malgrat el bon fer d'Olen Ray a la direcció.

No val la pena estendre's gaire, ja que analitzar-la seria no entendre les intencions de Fred Olen Ray, ni tan sols el seu cinema. Sé de primera mà que el principal consumidor d'aquesta mena de pel·lícules acostuma a ser un públic molt fidel al gènere, que busca divertir-se amb una bona pel·lícula dolenta; i si, estimat lector, els teus gustos són tan estranys que has arribat fins aquí, i llavors ben segur estàs buscant un títol caspós amb què divertir-te, jo et puc assegurar que amb Hollywood Chainsaw Hookers ho faràs. 


Publica un comentari a l'entrada

2 Comentaris

  1. Una película interesante de antes de que Olen Ray empezara con esos straight to vídeo llenos de cutre efectos por ordenador, otra suya a reivindicar pero mucho mas cutre siempre sera Alien Dead, desarrollada en la ficticia ciudad de "Oviedo" XD

    ResponElimina
  2. jajajaja no la conozco esa, y en Oviedo dices? xD Eso merece echarle un vistado...

    ResponElimina