'LEVEL 16' (2019), una distopia amb la feminitat de protagonista


Level 16 ofereix una visió freda i distòpica de la feminitat, però essencial per als nostres temps.


Level 16 és un dels títols de ciència-ficció que més està donant de què parlar darrerament. Després del seu pas pel festival Fantastic Fest d'Austin i del Festival de Cinema de Vancouver (Blood in the Snow), on van aconseguir sorprendre positivament el públic i la crítica, el boca a boca juntament amb el seu enigmàtic tràiler estan animant l'imminent estrena a sales de cinema canadènques i nord-americans previstes per a l'1 de març.

La pel·lícula està escrita dirigida per una dona nascuda al Canadà, Danishka Esterhazy, una jove cineasta que acumula a l'esquena curtmetratges i encàrrecs per a la televisió. La pel·lícula tracta sobre unes adolescents que estan internades a l'Acadèmia Vestalis, un lloc on les entrena meticulosament en l'art de ser "noies pures", practicant les virtuts de la feminitat perfecta. Però, per què exactament estan sent entrenades? La protagonista Vivien té la intenció d'esbrinar-ho. 


Katie Douglas interpreta Vivien, al costa de Celina Martin, Sara Canning, Peter Outerbridge, Amàlia Williamson, Kate Vickery i Kiana Madeira.



Respecte a la seva participació en el festival Blood in the Snow de Vancouver, Level 16 va guanyar els premis de Millor Guió, Millor Direcció i Millor estrella emergent per Danishka Esterhazy, a més del de Millor Actriu Principal per Katie Douglas.

Els que han pogut veure la pel·lícula parlen que es tracta d'una visió freda i distòpica de la feminitat, però essencial per als nostres temps, en què Esterhazy explora aquells valors que tradicionalment s'han atribuït a una nena, és a dir, els rols de gènere. No us perdeu l'enigmàtic tràiler perquè té imatges fascinants.  



Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris