[Crítica] Niku Daruma (Tumbling Doll of Flesh) - Tamakishi Anaru, 1998


-TÍTOL ORIGINAL: Niku daruma
-DIRECCIÓ: Tamakichi Anaru
-GUIÓ: Tamakichi Anaru
-ANY: 1998
-DURACIÓ: 69 min.
-PAÍS: Japó
-MÚSICA: Barom One
-REPARTIMENT: Kanako Ooba, Kikurin, Tamakichi Anaru, Yuuji Kitano
-PRODUCTORA: Psycho


A mig camí entre una pel·lícula porno japonesa (AV Idol) i una pel·lícula snuff es presenta Niku Daruma, coneguda internacionalment com a "Tumbling Doll of Flesh", una de les pel·lícules més violentes i insofribles que es recorden del panorama gore-underground de l'eroguro japonès. Va ser produïda el 1998 i distribuïda per Aroma Kikaku directament a VHS, i fins al 2005 no va ser exhibida fora del Japó. Ho va fer al Festival de Sitges a la seva secció Brigadoon, i molts anys després, el 2017, la productora especialitzada en cinema ultragore Massacre Video la va editar en DVD per a la seva distribució internacional.

Tumbling Doll of Flesh deu molt a la sèrie "Guinea Pig", concretament als seus capítols The Devil's Experiment i Flowers of Flesh and Blood, encara que el film dirigit per Tamakichi Aranu (director especialitzat en AV) va més enllà de la ficció, ja que l'assassinat i la mutilació són les úniques parts de la pel·lícula que no són reals, la resta és completament autèntic. Anaru juga a això, a crear una cinta snuff de veritat, iniciant el seu metratge amb el rodatge d'una pel·lícula pornogràfica amb sexe real (es fa ús al muntatge del bokashi, que és el pixelat habitual dels genitals masculins i femenins del cinema AV japonès), i que a poc a poc es va enfosquint a través del BDSM, fuetades, ènemes, etc., fins que l'actriu protagonista diu prou, però ja no pot frenar el rodatge. Aleshores, el terreny del snuff ja ha sigut llaurat.



De la mateixa manera que alguns capítols de "Guinea Pig" es va creure durant anys que la violència de Tumbling Doll of Flesh era real. Se sabia poc sobre el seu rodatge, ja que l'equip estava format per només 4 persones: el director Tamakishi Anaru (també interpretant), el càmera (Yuuji Kitano) i els actors Kana (Kanako Ooba) i Kiku (Kikurin), a sobre dos actors van desaparèixer després del rodatge. Evidentment, la violència que es veu a Tumbling Doll of Flesh és ficció, però si ens situem a finals dels anys 90, quan es van popularitzar els vídeos snuff provinents de Rússia i que eren autèntics (la majoria rodats al conflicte de Txetxènia (1991) -1996)), la possibilitat del dubte si més no era molt més considerable.

Tumbling Doll of Flesh no és una bona pel·lícula, ni tan sols recomanable per al públic general. És una experiència diabòlica de 72 minuts que només vol posar a prova la capacitat de resistència de l'espectador a partir de la crueltat més absoluta. La major part de la pel·lícula és avorrida, l'avorrida que pot arribar a ser una pel·lícula porno, no obstant aquesta falta d'argument queda compensada per la seva posterior imaginació i generositat ultragore. Eines com el ganivet, el picagel, matxet, tisores i ganiveta d'afaitar, són els instruments escollits per Anaru per al festival slpatter.



A sobre el que es veu en pantalla resulta convincent, fins i tot 20 anys després de la seva estrena el 1998. La fotografia està granulada i té baixa qualitat, a més d'un treball de càmera més aviat casolà que converteix l'espectador en voyeur de l'espectacle, en partícip del pervers joc de dominació a Kana. A més, la idea queda reforçada per absència d'efectes visuals i sonors. I és que, només al començament, quan l'espectador coneix Kana, la pel·lícula té alguns flashbacks, música i efectes d'edició, que posen de peus a terra l'espectador dient-li que Tumbling Doll of Flesh és ficció. Un missatge que aporta al públic una falsa sensació de seguretat amb el que veurà posteriorment, que és entreteniment i, per tant, no és real, però resulta que no, que això és només la calma que prevé la tempesta. Aquest detall resulta diabòlic, ja que Anaru presenta la seva "nina de carn" amb candidesa, a través d'un simpàtic vídeo on Kana es mostra simpàtica i educada, que li agraden les galetes i que sempre diu sí a tot, com un ésser angelical que decideix debutar al cinema porno sense saber les conseqüències que l'esperen. Un càlid acostament que la portarà a múltiples desmembraments, violacions, tortura, assassinat i fins i tot necrofília.



D'altra banda, Tumbling Doll of Flesh és una advertència als actors porno amateur dels perills molt reals de treballar a la indústria del sexe. Val a dir que al Japó l'AV respecta molt les actrius (tot completament emparaulat als rodatges, més enllà de les condicions salarials que les beneficia més que els homes), però no a tots els països és igual. No sempre la prostitució està legalitzada, ni els rodatges porno regularitzats, per la qual cosa Tumbling Doll of Flesh compleix en clau de gènere a l'hora de donar morbositat a la possibilitat que aquest tipus d'atrocitats puguin succeir.

Personalment, Tumbling Doll of Flesh és més incòmoda de veure que els clàssics de "Guinea Pig". El sexe real suma quant a idea snuff, a més d'una millor qualitat de gore, i sobretot unes interpretacions força creïbles. No la recomano, tampoc la prenc com una advertència, això només dependrà del gust de cada espectador. Per mi és un gorefest memorable i desagradable alhora, d'aquells títols que serveixen per advertir-nos de fins on pot arribar la perversió cinematogràfica.  


Publica un comentari a l'entrada

2 Comentaris