![]() |
Una pel·lícula que presumeix d'abusar
de violència i erotisme, dirigida per algú fanàtic del gènere de
terror, i inspirant-se en una sèrie de còmics que són pura
tralla thrash, no podia ser que generés la profunda vergonya
aliena que molts hem sentit en veure Verotika. Com
apuntava, Glenn Danzig debuta al cinema i ho fa amb una
antologia d'històries curtes al que Creepshow basades en
els personatges de la sèrie còmica Verotik, produïts per ell
mateix.
Encara que molts poguéssim pensar el
contrari, Verotika és, per sobre de tot, una comèdia -o
això prefereixo creure-. Diguem que el seu humor està molt lligat
al cinema de Quentin Dupieux, aquell basat en la
barreja del costumisme i l'absurd sense caure en la caricatura.
Danzig busca això, però no aconsegueix fer gràcia. Ho intenta a
través de tres històries cadascú més xorra i vàcua en idees que
ens evitarem comptar (de veritat, és igual), en què els més fans
de l'horror reconeixeran l'homenatge que imparteix el director als
clixés tècnics de cinema italià dels 70, que llueixen a cada
pla, com són aquells horribles zooms, desenfocaments a batzegades,
fosos a negre, primers plans d'ulls i, de passada, estripis oculars.
Podria haver estat bé aquesta concepció de pel·lícula
entremesclada amb l'ultragore i l'erotisme més proper al porno,
però l'enginy de Dupieux aquí no existeix, i recórrer
als recursos tècnics de fa 50 anys la veritat és que avui
queden horribles.
Tampoc encerta Glenn Danzig a
l'hora de plasmar en el cinema les historietes provinents del còmic.
El tractament de les històries en les vinyetes té un sentit estètic
basat a abastar molt contingut en pocs plans. El cinema
requereix una realització més dinàmica i rica en contingut, i a Verotika hi ha plans que deixen estàtic al personatge
protagonista, com si Glenn hagués copiat plànols del còmic, i
a més la manca interpretativa de les actrius i actors ho fa tot més
ridícul. En efecte, Glenn Danzig dirigeix malament, no ha sabut
traduir al cinema les vinyetes dels seus còmics.
Pel
que fa a gore, doncs bé, no decep en absolut Glenn Danzig, tot i que
hi ha menys de què pensàvem. Verotika és un festival de la
sang i les mutilacions amb FX físics, regalant a
l'espectador algunes escenes per arrencar a aplaudir. Un esquinçament
ocular inicial, pits amb ulls que et miren, una col·lecció de cares
humanes al Ed Gein, banyeres de sang ... Gens malament.
Tema
a part són les interpretacions. Un extens repartiment
de pseudoactrius amb aparença de pornostars que
puntualment s'esforcen a generar alguna reacció dramàtica, i que et
treuen més de la pel·lícula que una altra cosa. Però és que, de
veritat, el de les actrius no té nom, són només trossos de carn
tunejats amb silicona a teta-cul-llavi que només llueixen ballant i
ensenyant les seves millors virtuts. I entremig de tot
aquest fregat hi ha la mítica Caroline Williams
fent un cameo, que és l'única que no es despulla, encara que bé,
això ja ho fa avui en dia a Instagram.
L'única cosa salvable
de la pel·lícula era el seu únic valor segur, que és la música.
Composta pel mateix Glenn Danzig, les melodies metàl·liques prenen
presència en nombroses escenes de la pel·lícula, llàstima que no
acompanyen gens a les collonades que es veuen a la pantalla. És que
fins i tot els crèdits inicials, marcats per una introducció musical
esplèndida que posa a to a l'espectador, presumeixen
d'uns FX ridículs que, en fi, ja feien presagiar el
desastre.
Emborratxeu-vos molt, fumeu herba
i folleu amb les vostres parelles, així posareu a to la
vostra simpatia, perquè la necessitareu per veure Verotika. Un
exercici completament buit en idees i recursos cinematogràfics, molt
aficionat tot, que ni un alumne de 1r de l'ESCAC presentaria a
festivals. Això si, escenes gore ben realitzades són
presents, música amb ritmes durs, i molta, molta carn femenina
exposada als quatre vents.
0 Comentaris