[Crítica] AMULET - Romola Garai, 2020


-DIRECCIÓ: Romola Garai

-GUIÓ: Romola Garai

-ANY: 2020

-DURACIÓ: 99 min.

-PAÍS: Regne Unit

-MÚSICA: Sarah Angliss

-FOTOGRAFIA: Laura Bellingham

-REPARTIMENT: Imelda Staunton, Carla Juri, Alec Secareanu, Paul O'Kelly, Louis Jay Jordan, Anah Ruddin

-PRODUCCIÓ: Head Gear Films, Kreo Films FZ, Metrol Technology






Veníem avisats que Amulet no era una pel·lícula fàcil de veure, i no ho és, en absolut. Però després de veure-la i digerir-la, ens fa presagiar que el debut com a directora de la britànica Romola Garai sonarà amb força ara i en el futur, i és que amb Amulet demostra intel·ligència, una visió infernal de l'horror i sobretot el més bàsic, coses a dir . No obstant això, el seu llenguatge desordenat, visionari i amb ritme tediós, potser no està a l'abast de tothom.

En efecte, Amulet no és un blockbuster. La protagonitza Tomaz (Alec Secareanu), un refugiat que ha escapat de l'horror de la guerra que pateix el seu país. Perseguit pel passat, troba recer en una casa molt vella que està regentada per una dona, Magda (Carla Juri), i la seva mare malalta. L'amor comença aflorar entre Tomaz i Magda, al mateix temps que una presència maligna es deixa notar a la casa.

Amulet es desenvolupa amb un ritme lent i amb poc diàleg. Tot el que passa a la pel·lícula segueix les percepcions de Tomaz en la seva nova vida a la casa i la seva relació amb Magda, intercalant al guió escenes del present amb escenes del seu passat tèrbol, així com somnis i malsons. Tot aquest estil narratiu lent i desordenat fa que el públic no acabi de connectar amb la història, i que acabi per fixar-se més en els elements estètics de la pel·lícula. Amulet es fa avorrida, i el seu desenllaç, encara que és explosiu, es fa confús.

És en tot el relacionat amb l'estètica de la pel·lícula que Amulet resulta brillant. Romola Garai és visionària i ofereix als espectadors escenes inesborrables en la seva retina, amb molta creativitat sobretot en la seva part final. Aquestes escenes es desenvolupen a la vella casa, que està en ruïnes i la seva brutícia transmet a l'ambient un clima insalubre, maligne, molt propici per a desbocar la catarsi en la part final de la pel·lícula. També el relacionat amb maquillatges i fx és tot físic, i les escenes de sang, encara que són molt puntuals, són brutals i amb una fotografia realment bonica.

Amulet no és una pel·lícula per a tothom. S'acosta al cinema d'art i assaig més que al blockbuster, per la qual cosa connectar amb ella és bastant subjectiu. Nosaltres creiem que té moments de gran creativitat i encert, però el seu discurs és massa dispers, requerint el guió més nervi i ordre. Ens hem avorrit, però estem segurs que Romola Garai donarà molt de què parlar en el futur. Li desitgem sort.  


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris