[Crítica] HONEYDEW - Devereux Milburn, 2020

 

-DIRECCIÓ: Devereux Milburn

-GUIÓ: Devereux Milburn (Historia: Dan Kennedy, Devereux Milburn)

-ANY: 2020

-DURACIÓ: 106 min.

-PAÍS: Estats Units

-MÚSICA: John Mehrmann

-FOTOGRAFIA: Dan Kennedy

-REPARTIMENT: Sawyer Spielberg, Malin Barr, Barbara Kingsley, Stephen D'Ambrose, Jamie Bradley, Joshua Patrick Dudley

-PRODUCCIÓ: Little Sky Film, Rubber Road Productions






El conte de Hansel i Gretel dels germans Grimm ha estat adaptat, readaptat i reinterpretat en moltíssimes ocasions. Honeydew és una altra més, aquesta vegada en clau de gènere de terror adult i canviant les xocolatines per carn. La pel·lícula s'apropia d'elements estètics i narratius propis de l'American Gothic més radical per desenvolupar una història dura, estranya, a estones malaltissa i, a desgrat nostre, fallida.


I no per manca de bones idees. Honeydew creiem que és una pel·lícula que té tots els elements per convertir-se en una pel·lícula de culte. Tracta sobre Sam (Sawyer Spielberg, fill del mític realitzador) i la Rylie (Malin Barr), que mentre condueixen el cotxe els deixa llençats. Afortunadament, la parella aconsegueix arribar a casa de l'anciana Karen, que s'ofereix a allotjar-los i fer-los un sopar reconfortant. Però en aquesta recaragolada revisió de Hansel i Gretel l'hospitalitat té el seu costat sinistre, i el menú no és apte per a estómacs sensibles.

Dirigida per Debereux Milburn, el seu èxit més gran és aconseguir un ambient malsà durant tota la pel·lícula en què l'àvia Karen, interpretada per Barbara Kingsley, és un personatge sinistre, silenciós i que somriu d'una manera pertorbadora. Ella és l'ànima de Honeydew, propiciant sempre amb la seva presència un ambient incòmode, entre l'humor i la demència a l'ambient. I és que Honeydew presenta una família de rednecks molt peculiars, en què a més de l'àvia hi ha l'àvia Eulis (Stephen D'Ambrose), i un fill obès amb algun retard mental interpretat per Jamie Bradley.

Més enllà del to de la pel·lícula, Honeydew no sap ben bé què explicar i com fer-ho. Avança a cegues, amb diàlegs sense sentit i escenes allargades fins a la desesperació. La pel·lícula es recrea en moments incòmodes sense fer-los avançar, i el pitjor és que no apunten cap on volen anar. Tampoc entenem una estètica dels setanta tant a la banda sonora com a les transicions (reviuen les cortinetes!), que encaixa més aviat poc amb una posada en escena contextualitzada en l'actualitat. Però per rara la conclusió, i tan mal explicada que no hi ha per on agafar res.

Honeydew és una pel·lícula fallida, tot i tenir els ingredients idonis per confeccionar una bona pel·lícula. Aquí es recaragola de manera repugnant el conte original, i realment percebem detalls que conviden a pensar que Honeydew té idees estètiques i narratives amb potencial, molt de gènere, però està tot mal executat. De fet, encara en direm més, estem convençuts que té el fons d'una cult-movie. No farem més sang, ens quedem amb aquest ambient malsà que aconsegueix Honeydew i amb aquesta àvia sinistra que amb un sol somriure és capaç d'acollonir-nos.  


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris