10 pòsters de pel·lícules de terror copiats (Part 6)

Us mostrem una nova entrada amb 10 nous cartells de cinema de terror que van ser copiats / homenatjats per altres pel·lícules del gènere. Aquest cop, i a diferència d'anteriors posts, hem ampliat la frontera i ens hem fixat en cartells que no pertanyen a pel·lícules, però que com veureu igualment tenen al cinema de terror en el seu ADN. La resta, són simpàtics plagis o homenatges, alguns amb un sentit pel seu context, altres anecdòtics sense més. Jutgeu vosaltres mateixos.



1) Aquesta semblança creiem que és alguna cosa més que una curiositat. La composició és desvergonyidament semblant, encara que per sort aquest cartell de The Woman in Black no va acabar sent el definitiu. Tampoc creiem que hi hagi cap homenatge a L'últim esglaó, ja que argumentalment no tenen res a veure i a més, la producció i distribució de les dues, són d'orígens molt diferents.


2) Calles de Fuego s'ha convertit amb el temps és una de les millors pel·lícules acció mai realitzada. Produïda i distribuïda per Universal Pictures, la pel·lícula (a més dels vinils amb la Banda Sonora) va ser distribuïda amb un pòster diferent al mostrat en la imatge. El que podem apreciar a la imatge en DVD que va llançar Universal Pictures el 1998, i que a més va servir també per a la seva distribució internacional, també a Espanya. Aquesta portada té una composició molt semblant a la portada de Watchers 2, fins a la semblança dels actors és notori.


3) Aquest teaser pòster de Venom sembla haver estat fet per fans, però no. Podem apreciar en el cartell a l'assassí de la pel·lícula en la part posterior, amb un posat que recorda sospitosament a la qual té Jason Voorhees en el remake de Friday 13, estrenat el 2009. Molt malament per aquest remake ... Per cert, i seguint amb el teaser de Venom, la part inferior on hi ha els rostres dels joves, potser no us recorda a un altre cartell? Doncs si, al de Destino Final 2, que és del 2003. Aquí ningú es deslliura de plagis.


4) Aquests dos clàssics de cinema de terror de sèrie B no tenen cap vincle de producció ni distribució. Tots dos són bonics i sinistres a parts iguals, mostrant dos rostres semisoterrats mirant cap a un cel enfosquit a la nit, i amb una lluna plena a la part superior. Una curiositat.


5) El cadàver d'Anna Fritz ha estat una de les pel·lícules més interessants que el gènere de suspens / terror espanyol ha generat en els últims anys. La pel·lícula dirigida per Hèctor Hernández Vicens es va passejar per molts festivals de tot el món, com el de Sitges, deixant un bon sabor de boca a públic i crítica per allà on es va presentar. Un dels festivals per on NO va passar és el Scandinavian Film Festival, on es presenten pel·lícules produïdes únicament en països escandinaus. No obstant això, el cartell del certamen de el 2016, és a dir, el que es va utilitzar just un any després de l'estrena de El cadàver d'Anna Fritz, no es pot negar que va estar inspirat en el cartell espanyol. Així ho creiem veient la proximitat entre la creació de tots dos cartells.


6) Aquí no hi ha dubte que vam mostrar a un dels pòsters de cinema de terror més recordats, i a un altre cartell clarament inspirat en ell. Meshuggah és una banda de metall extrem d'origen suec, i que el 2010 va llançar un DVD / CD titulat "Alive" on es recullen nombroses cançons tocades en directe. I vista la vinculació que té el metall extrem amb el cinema de terror, és evident que la portada d'aquest "Alive" és un clar homenatge a Alien de Ridley Scott. Això sí, no negarem que, tot i el plagi, hi ha una mica d'imaginació aplicada a la música que ens genera simpatia.


7) És evident que Castle Freak i Terrifier no té res a veure més enllà del gènere a què pertanyen, que és el de terror. La semblança entre els dos cartells és notori, però crec que les dues pel·lícules s'han guanyat amb el temps el seu particular interès per part dels espectadors, així que considerarem aquesta semblança entre cartells com una curiositat sense més.


8) El pòster de L'autòpsia de Jane Doe i Elizabeth Harvest tenen una similitud en la composició. Dones guapes, nues, cabell solt, mirada perduda, i a més posicionades de la mateixa manera. Només els separa dos anys de la seva producció. A més, havent estat un rotund èxit d'audiència L'autòpsia de Jane Doe, doncs bé, creiem que és lícit sospitar en certa inspiració per part d'Elizabeth Harvest.


9) Aquest cartell de La invasió dels ultracossos de Philip Kaufman no és l'original que es va utilitzar per a l'estrena de la pel·lícula en cinemes, però és que ni tan sols es va utilitzar com a material promocional de l'època. És només una composició creada expressament per a la remasterització de la pel·lícula en BluRay per part d'una distribuïdora francesa, que va llançar la pel·lícula en 2017, just deu anys després que A l'interieur hagués ja entusiasmat als fans del gènere de terror amb la seva brutalitat. Posteriorment aquest cartell es va utilitzar en altres edicions internacionals. Són molt semblants els dos pòsters, i l'origen francès de tots dos dóna per pensar.


10) Aprofitant que el 2020 podrem veure per fi The Profane Exhibit, no volem acomiadar l'article sense mostrar-vos aquesta petita coincidència entre cartells. Darrere de la porta (A.K.A Beyond the Door 3), té una composició molt semblant a la que té l'antologia de curts de terror The Profane Exhibit, exhibint dos cartells a la part central a un ésser femení posicionat en un espai rectangular. Això no obstant, els colors són gairebé oposats i també la bellesa del cos.


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris