10 pòsters més de pel·lícules de terror que van ser copiats. Cinquena entrega d'aquest especial.
1) Sense abandonar encara l'article
anterior dedicat a Bollywood anem a exhumar un dels plagis
més sonats d'aquest cinema. Parlem de la versió índia del clàssic
La mano que mece la cuna, estrenada tot just uns anys després
de fer-ho la pel·lícula de Curtis Hanson en 1992.
Aquí tot coincideix a excepció de la tipografia del títol i
les tonalitats cromàtiques, però pel que fa a composició del
pòster és exactament igual, tal com es pot apreciar.
2) A.I. Rising no és més que
el títol que va utilitzar la distribuïdora Lionsgate per
a la pel·lícula sèrbia Ederlezi Rising, obra del
cineasta Lazar Bodroza, per a la seva distribució en
home vídeo al mercat nord-americà. Es tracta d'una
pel·lícula de ciència ficció que es va poder veure al
Festival de Sitges 2018 i va deixar molt bon gust de
boca al públic, en entremesclar la ciència-ficció,
l'erotisme, la intriga i tot desenvolupat en un escenari amb un
impecable disseny de producció . També, Ederlezi Rising,
tenia un altre pòster molt diferent. I és que Lionsgate va
decidir canviar el títol de la pel·lícula a A.I. Rising,
convertint-lo en gairebé impronunciable, però és que a més, el
pòster que va utilitzar és un plagi de la pel·lícula
de ciència-ficció de l'any 2014 Ex Machina. De
fet, Lionsgate posseeix els drets de distribució en
home vídeo a Estat Units de les dues pel·lícules, però
el nyap és tan gran que la semblança entre les dues fins al punt de
fer-les confondre.
Així que no, A.I. Rising no
és un remake barat d'Ex Machina, encara que els seus pòsters
nord-americans i les seves similituds argumentals ho puguin fer
pensar. Les dues són excel·lents pel·lícules, però Lionsgate va
fer un dels nyaps més vergonyoses que recordo.
3) Sens dubte Fright Night és una de les
pel·lícules de terror juvenil dels vuitanta més recordades. Al meu
gust, molt sobrevalorada, però bé, això ja seria un altre debat
que millor apartar per a un altre moment. En tot cas l'empremta que
va deixar Fright Night es pot entreveure en aquest teaser pòster
de la pel·lícula Aprenent d'Assassí, en què podem apreciar
certes similituds, sobretot en aquest cel compost per un núvol amb
forma humana, també una lluna plena, i en general s'utilitza una
gamma cromàtica a tot el cartell bastant semblant. Vull remarcar que
el pòster d'Aprenent d'Assassí va ser un teaser pòster
que, tot i que es va utilitzar per a algunes edicions de la
pel·lícula en VHS, mai va ser el definitiu. En fi, una
curiositat.
4) Comparar els pòsters
de Book of Blood i Venom no és tant
per la seva semblança en composició, sinó per aprofitar l'ocasió
i deixar damunt de la taula que aquesta és una de les composicions
en pòsters més utilitzada que hi ha. Esquena musculosa i
detalls que esperen misteri i horror, són un clàssic, igual que els
pòsters amb un primer pla d'un ull, o les cames obertes d'una dona
amb un detall entre elles al més pur estil Àngel de
Venjança o Munchies. A falta d'imaginació, de vegades
cal tirar modes, i ningú t'ho criticarà.
5) En el post anterior ja vam comentar
alguns llavis carnosos i pintats de vermell que ocupaven gairebé la
totalitat del pòster, però aquesta vegada hem agrupat dos pòsters
en què, la seva particularitat respecte als de l'anterior post, és
que es mosseguen el llavi. L'empresa distribuïdora
de Temptation també és Lionsgate.
6) En
l'especial Bollywood de l'anterior entrada ja vam mostrar el
pòster de Raaz 3, una pel·lícula de terror índia que
plagiava el pòster d'una altra pel·lícula índia
titulada The Last Horror. Aquesta vegada, ens anem a
l'origen de tot, i vam arribar a Inside Out, una comèdia
romàntica nord-americana sense interès que va ser estrenada
directament a l'home video.
7) Watchers, titulada a l'estat espanyol
com a Projecte: Terror, es tracta d'una pel·lícula de gènere
fantàstic basada en una novel·la de Dean Koontz. El seu
cartell va molt en la línia de què dos anys després va
tenir Deasafío Total, el clàssic de ciència-ficció de
Paul Verhooven i està protagonitzat per Arnold
Schwarzenegger. Val a dir que aquesta segona té com a cartell
oficial una versió en blau d'aquest, de manera que aquesta
versió vermella no seria la primera opció. No obstant això, aquest
cartell en vermell de Desafiament Total va arribar a utilitzar-se en
algunes edicions per al home video de la pel·lícula,
entre elles algunes d'espanyoles.
8) Urban Legend ja és repetidora en
aquests articles de plagis, i de fet, podria tornar a ser-ho en
futurs articles (ni Shyamalan s'escapa de plagiar). De
moment, fixeu-vos en el cartell de Spirit of the Glass 2: The Hunted,
una pel·lícula de terror d'origen filipí que aprofita la idea dels
vidres trencats per presentar al repartiment principal del film.
9) Morgue és una pel·lícula
paraguaiana de terror que s'estrenarà en sales de cinema del mateix
país a principis de juliol, tal com us expliquem AQUÍ. Però més
enllà de la notícia, nosaltres ens fixem en el seu cartell oficial,
ja que ens recorda en excés a la pel·lícula sueca del
94 El Vigilant Nocturn. En ell veiem un vigilant a la part
esquerra del quadre, completament enfosquit i amb una llanterna a la
mà.
10) Encara que sembli mentida, no, no són
la mateixa pel·lícula. Aquest cartell d'El Íncubo només va
ser utilitzat per a algunes edicions domèstiques de VHS, però
en tot cas el plagi és indiscutible, com també ho és l'ús de la
paraula "incubus". Per cert, la paraula "íncube"
es refereix als éssers monstruosos que, sota l'aparença d'un home,
té relacions sexuals amb una dona.
0 Comentaris