10 pòsters de pel·lícules de terror copiats (Part 5)

10 pòsters més de pel·lícules de terror que van ser copiats. Cinquena entrega d'aquest especial.


1) Sense abandonar encara l'article anterior dedicat a Bollywood anem a exhumar un dels plagis més sonats d'aquest cinema. Parlem de la versió índia del clàssic La mano que mece la cuna, estrenada tot just uns anys després de fer-ho la pel·lícula de Curtis Hanson en 1992. Aquí tot coincideix a excepció de la tipografia del títol i les tonalitats cromàtiques, però pel que fa a composició del pòster és exactament igual, tal com es pot apreciar.


2) A.I. Rising no és més que el títol que va utilitzar la distribuïdora Lionsgate per a la pel·lícula sèrbia Ederlezi Rising, obra del cineasta Lazar Bodroza, per a la seva distribució en home vídeo al mercat nord-americà. Es tracta d'una pel·lícula de ciència ficció que es va poder veure al Festival de Sitges 2018 i va deixar molt bon gust de boca al públic, en entremesclar la ciència-ficció, l'erotisme, la intriga i tot desenvolupat en un escenari amb un impecable disseny de producció . També, Ederlezi Rising, tenia un altre pòster molt diferent. I és que Lionsgate va decidir canviar el títol de la pel·lícula a A.I. Rising, convertint-lo en gairebé impronunciable, però és que a més, el pòster que va utilitzar és un plagi de la pel·lícula de ciència-ficció de l'any 2014 Ex Machina. De fet, Lionsgate posseeix els drets de distribució en home vídeo a Estat Units de les dues pel·lícules, però el nyap és tan gran que la semblança entre les dues fins al punt de fer-les confondre.


Així que no, A.I. Rising no és un remake barat d'Ex Machina, encara que els seus pòsters nord-americans i les seves similituds argumentals ho puguin fer pensar. Les dues són excel·lents pel·lícules, però Lionsgate va fer un dels nyaps més vergonyoses que recordo.



3) Sens dubte Fright Night és una de les pel·lícules de terror juvenil dels vuitanta més recordades. Al meu gust, molt sobrevalorada, però bé, això ja seria un altre debat que millor apartar per a un altre moment. En tot cas l'empremta que va deixar Fright Night es pot entreveure en aquest teaser pòster de la pel·lícula Aprenent d'Assassí, en què podem apreciar certes similituds, sobretot en aquest cel compost per un núvol amb forma humana, també una lluna plena, i en general s'utilitza una gamma cromàtica a tot el cartell bastant semblant. Vull remarcar que el pòster d'Aprenent d'Assassí va ser un teaser pòster que, tot i que es va utilitzar per a algunes edicions de la pel·lícula en VHS, mai va ser el definitiu. En fi, una curiositat.


4) Comparar els pòsters de Book of Blood i Venom no és tant per la seva semblança en composició, sinó per aprofitar l'ocasió i deixar damunt de la taula que aquesta és una de les composicions en pòsters més utilitzada que hi ha. Esquena musculosa i detalls que esperen misteri i horror, són un clàssic, igual que els pòsters amb un primer pla d'un ull, o les cames obertes d'una dona amb un detall entre elles al més pur estil Àngel de Venjança o Munchies. A falta d'imaginació, de vegades cal tirar modes, i ningú t'ho criticarà.


5) En el post anterior ja vam comentar alguns llavis carnosos i pintats de vermell que ocupaven gairebé la totalitat del pòster, però aquesta vegada hem agrupat dos pòsters en què, la seva particularitat respecte als de l'anterior post, és que es mosseguen el llavi. L'empresa distribuïdora de Temptation també és Lionsgate.


6) En l'especial Bollywood de l'anterior entrada ja vam mostrar el pòster de Raaz 3, una pel·lícula de terror índia que plagiava el pòster d'una altra pel·lícula índia titulada The Last Horror. Aquesta vegada, ens anem a l'origen de tot, i vam arribar a Inside Out, una comèdia romàntica nord-americana sense interès que va ser estrenada directament a l'home video.


7) Watchers, titulada a l'estat espanyol com a Projecte: Terror, es tracta d'una pel·lícula de gènere fantàstic basada en una novel·la de Dean Koontz. El seu cartell va molt en la línia de què dos anys després va tenir Deasafío Total, el clàssic de ciència-ficció de Paul Verhooven i està protagonitzat per Arnold Schwarzenegger. Val a dir que aquesta segona té com a cartell oficial una versió en blau d'aquest, de manera que aquesta versió vermella no seria la primera opció. No obstant això, aquest cartell en vermell de Desafiament Total va arribar a utilitzar-se en algunes edicions per al home video de la pel·lícula, entre elles algunes d'espanyoles.

8) Urban Legend ja és repetidora en aquests articles de plagis, i de fet, podria tornar a ser-ho en futurs articles (ni Shyamalan s'escapa de plagiar). De moment, fixeu-vos en el cartell de Spirit of the Glass 2: The Hunted, una pel·lícula de terror d'origen filipí que aprofita la idea dels vidres trencats per presentar al repartiment principal del film.


9) Morgue és una pel·lícula paraguaiana de terror que s'estrenarà en sales de cinema del mateix país a principis de juliol, tal com us expliquem AQUÍ. Però més enllà de la notícia, nosaltres ens fixem en el seu cartell oficial, ja que ens recorda en excés a la pel·lícula sueca del 94 El Vigilant Nocturn. En ell veiem un vigilant a la part esquerra del quadre, completament enfosquit i amb una llanterna a la mà.


10) Encara que sembli mentida, no, no són la mateixa pel·lícula. Aquest cartell d'El Íncubo només va ser utilitzat per a algunes edicions domèstiques de VHS, però en tot cas el plagi és indiscutible, com també ho és l'ús de la paraula "incubus". Per cert, la paraula "íncube" es refereix als éssers monstruosos que, sota l'aparença d'un home, té relacions sexuals amb una dona.


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris