En el seu pas pel 23 Saló del Manga de
Barcelona, el primer director de Bola de
Drac Super Masatoshi Chioka i el
productor Hiroyuki Sakurada, van acudir a diferents actes
que implicaven contacte amb el públic. D'una banda van acudir a
la masterclass sobre el procés de creació de Bola de
Drac Super, i d'altra banda van anar a la de la sèrie a
l'Auditori de la Sala, en què es va projectar un episodi, el titulat
"Goku supera Bills" (ep. núm. 13). No va
ser possible entrevistar durant l'esdeveniment, però d'entre aquests
actes que van acudir com a mínim el públic va poder fer-los algunes
preguntes, de manera que, entre un acte i un altre, es poden
sostreure algunes respostes d'interès. Llàstima només que els
japonesos acostumen a respondre a les preguntes amb prou feines una o
dues frases, però bé, és el que hi ha:
-El capítol que hem
vist en pantalla titulada "Goku supera Bills"
té moltíssima quantitat d'acció. Què va ser el més complicat per
a un presentador a l'hora de fer un capítol com aquest?
Chioka: La
dificultat més gran de fer un capítol com aquest és el fet
d'haver de dibuixar una animació respectuosa amb l'antiga i alhora
que sigui original, és a dir, que cal aconseguir un balanç de les
dues per complaure els fans de Bola de Ball. Crec que això
va ser el més complicat per Tadayoshi Yamamuro (director
d'animació de Bola de Drac Super).
Sakurada: Toei Animation està
acostumada a realitzar episodis d'animació amb aquest tipus d'acció
tan abundant i èpica. Al Japó, Bola de Drac Super ja va
pel capítol 115 i hi ha molta més acció que en aquest capítol que
hem vist. De fet, el capítol que hem vist és un capítol fàcil de
fer.
-Respecte als capítols 109-110 que van acabar sent un
especial de 1h, van ser dos episodis que es van unificar en
un per al que fa a successos. És difícil compenetrar dos
capítols en un mateix succés, i entremig d'una gran
història?
Sakurada: Per res. No és gens complicat fer
especials de 1h. L'única cosa complicada va ser crear
la nova transformació de Goku.
-Quan veiem a un personatge animat les
boques gesticulen de manera com si estiguessin parlant, i després
cal afegir les veus dels dobladors. A l'hora de crear l'animació, es
planifiquen els moviments de la boca en funció dels
diàlegs?
Chioka: Posar veu a un personatge no és gens
difícil, ja que els dobladors són els habituals. Són gent experta
i saben perfectament com es fa.
-Un dels detalls que es pot
apreciar en Bola de Drac Super és l'absència absoluta de
sang, a diferència del que es pot veure en Bola de Drac, Bola de
Drac Z, i Bola de Drac GT. Per quin motiu es va
decidir obviar-la?
Sakurada: Ja han passat vint anys
des de GT, l'última sèrie d'animació de Bola de Drac, i
després d'aquests vint anys, les normes televisives s'han
alterat i ara no ens deixen afegir sang als dibuixos animats.
Nosaltres intentem fer molta acció a cada episodi, i de fet, a
mesura que avanci la sèrie i us poseu al dia a Espanya
(Boing) veureu que l'acció és molt abundant, però sempre
respectant a les televisions.
[Bola de Drac Super s'emet cada diumenge a les 09:00 del matí a Fuji TV, Japó]
És evident que els temps han canviat |
-A l'hora de crear l'animació quina
proporció d'acetat i quina proporció de digital té
l'animació de cada episodi? Al meu gust es troba a faltar més
quantitat d'acetat, tal com es feia en els noranta...
Chioka:
L'opening el 90% és acetat, i l'altre 10% és
digital ("digital graphic"). És exactament la
mateixa proporció que en aquesta època. Per a nosaltres és molt
important la qualitat de l'dibuix.
-El pèl de Trunks va
variar de color a la saga que va protagonitzar en Bola de Drac Super,
canviant el lila pel blau. Per quin motiu es va decidir canviar de
color?
Chioka: El disseny va ser d'Akira Toriyama. Però
cal tenir en compte que el disseny original de Trunks en la
seva creació com a personatge ja va variar de color des d'un
principi. El blau que es veu en Bola de Drac Super és el
correcte.
0 Comentaris