[Crítica] TRAGEDY GIRLS - Tyler MacIntyre, 2017


-DIRECCIÓ: Tyler MacIntyre
-GUIÓ: Chris Lee Hill, Tyler MacIntyre, Justin Olson
-ANY: 2017
-DURACIÓ: 90 min.
-PAÍS: Estats Units
-MÚSICA: Russ Howard III
-REPARTIMENT: Alexandra Shipp, Brianna Hildebrand, Josh Hutcherson, Craig Robinson,Kevin Durand, Jack Quaid, Timothy V. Murphy, Nicky Whelan, Kerry Rhodes,Austin Abrams
-PRODUCTORA: It's The Comeback Kids / New Artist Pictures / Ardor Pictures







Tragedy Grils va esdevenir una de les grans pel·lícules que es van poder veure al Sitges 2017. Ja ho presagiaven les seves bones crítiques després del FrightFest de Londres i ho va confirmar en el seu pas al Festival català, fent vibrar a la platea amb una proposta que fixa la seva mirada en l'adolescència actual i cap a on es dirigeix. Es tracta d'un slasher atípic, deconstruït perquè, en clau d'humor, fan sàtira dels actius del subgènere (herois, vilà, assassí, morts, sexe...) a força de situacions distorsionades, tot amb un rerefons crític a la societat més jove sobre la seva obsessió per ser popular com a via d'acceptació massiva.

La pel·lícula parla sobre les Tragedy Girls, dues noies estudiants que administren un compte de Twitter amb aquest nom, on hi publiquen tota mena d'informació sobre els assassinats que s'estan produint a la seva ciutat. Però, no són el que semblen, ja que elles farien el que fos per augmentar els seus seguidors a Twitter, fins al punt de matar, o fins i tot segrestar un assassí en sèrie perquè els de consells.

La pel·lícula és una comèdia d'humor negre, molt negre. Orquestrades pel director canadenc Tyler MacIntyre, autor de la interessant Patchwork, defineix bé una pel·lícula molt pròxima a les noves generacions crescudes amb les xarxes socials. La pel·lícula enganxa, i de quina manera, tant per la intensitat de la història a base de girs narratius i humor 2,0, però també pel seu muntatge amb ritme i visualment gràfic a força d'emoticones i missatges de Whatsapp, que agilitzen i connecten bé amb el públic a què es dirigeix ​​Tragedy Girls. És potser en el seu tram mitjà que el to de la pel·lícula agafa un tint més seriós, alhora que se sumen unes quantes escenes gore que per a res escatimen a l'hora de ser explícites.

Agafen la regnes de la pel·lícula les dues joves protagonistes: Alexandra Shipp (X.Men: Apocalypse) i Brianna Hilderbrand (Deadpool), dues actrius que es desenvolupen perfectament en un protagonisme absolut. Elles soles tiren el carro de Tragedy Girls amb uns personatges conscients del seu exercici de desconstrucció del slasher, però desinteressats en les referències, com orgulloses de la farsa a la qual s'evoquen la pel·lícula amb les seves decisions únicament motivades per "sobreviure" en el que podríem definir com "online generation". És a dir, que fins a cert punt la pel·lícula té un punt de metacinema, sorgit d'un guió intel·ligentment absurd escrit a mans del mateix MacIntyre juntament amb Chris Lee Hill i Justin Olson.

Recomanable per a tot aquell que busqui una pel·lícula que no exigeixi massa implicació de l'espectador, però alhora li provoqui la sensació d'estar veient una mica de qualitat. Ho és, de molta, una pel·lícula de 90 minuts amb un humor que fa gràcia, satiritzant sobre la trista deriva a la qual està abocada la joventut d'avui al mateix temps que es reinventa el slasher en alguna cosa original. Per contra, i no ho negaré, no tothom connectarà amb aquest humor i deriva aberrant de la qual presumeixen les joves protagonistes de la pel·lícula. En tot cas, Tragedy Girls la podríem considerar com la The Final Girls del 2017.


Tia, avui només hem aconseguit un retweet, i ha estat el de la teva mare"

Publica un comentari a l'entrada

1 Comentaris