Amb motiu del 56 aniversari
de Linnea Quigley, aquĂ va la 5a entrada, la que Ă©s
possiblement la més sexual de totes. També
la que acull pel·lĂcules oblidables perĂ² amb elements
memorables, d'aquells que fan tan divertit el gènere caspĂ³s, i
tambĂ© hi ha temps per parlar de mĂºsica amb el grup musical
"The Skirts"! Anem allĂ .
Ric Meyers Ă©s
un conegut crĂtic i escriptor americĂ famĂ³s per considerar expert
en pel·lĂcules de kung fu de sèrie B orientals. Ell Ă©s
un tipus peculiar, fins al punt que circulen per Internet un munt de
rumors sobre la seva implicaciĂ³ directa en cinema porno bondage
extrem, d'aquell en què es trenquen ereccions, impera la servitud,
es colpeja, fueteja i fins i tot es vomita. No sé si serà veritat,
i si ho Ă©s segur que ho haurĂ fet amb algun pseudĂ²nim estrany per
tal que no se'l reconegui, i aixĂ poder posar en prĂ ctica
lliurement les seves fantasies mĂ©s recĂ²ndites tan habituals en els
reprimits sexuals. N'Ă©s una prova perfectament perceptible
a Kidnapped Girls Agency, una pel·lĂcula de
segrestos que va dirigir el 1985 on explota tota la seva perversiĂ³
acumulada.
K.G.A. Ă©s un tĂtol que, com indica,
tracta d'una agència de detectius que es dediquen als segrestos
femenins, on apareix Linnea Quigley interpretant una
de les noies segrestades, i que Ă©s sodomitzada per dos segrestadors
(un home i una dona). PerĂ² calma, que l'agència de detectius estĂ
per salvar-la: Michelle Bauer -que curiosament amb prou
feines es despulla en tota la pel·lĂcula-, i el director de la
pel·lĂcula Ric Meyers, un corpulent detectiu amb ulleres i
barba que riu d'ell mateix interpretant a un tipus d'allĂ² mĂ©s
palet.
La pel·lĂcula Ă©s molt dolenta, Meyers Ă©s
incapaç de demostrar talent amb les seves intencions hiperrealistes
a l'estil Cassavettes, perĂ² el resultat queda com un pastitx de
plans seqĂ¼Ă¨ncia casolans inacabables, incoherència al raccord,
a mĂ©s de tenir una fotografia cremadĂssima i actuacions patètiques.
Jo interpreto la pel·lĂcula com un intent de posar en prĂ ctica les
fantasies sexuals del director sense necessitat de mostrar
pornografia, com si fos una venjança per la seva repressiĂ³ sexual,
segrestant dones, lligant-les, despullant-les i obligant-les a un
tracte servil per evitar el cĂ stig. Tot aixĂ² amb molt de cuir,
fuets, consoladors, i altres objectes de l'imaginari sado. AixĂ²
sĂ, no hi ha sexe/violacions, nomĂ©s dominaciĂ³ i vexacions, encara
que tampoc no es tracta d'una pel·lĂcula excessivament violenta i
repulsiva com sĂ que ho sĂ³n les pel·lĂcules que formen part de
gènere eroguro japonès.
No s'ha d'estendre massa
per comentar Kidnapped Girls Agency, perĂ² crec que
seria un error no comentar i deixar constĂ ncia de com sĂ³n de
tremendament divertits els Ăºltims minuts de la pel·lĂcula, i Ă©s
per aixĂ² que pujarĂ© al YouTube un clip sensacional. Què s'hi pot
veure? Doncs a una dona amb
un gran consolador incrustat a les seves calces com a arma secreta,
perĂ² finalment se li gira a contra seva i passa una cosa dignĂssima
de les millors pel·lĂcules casposes. TambĂ© es pot veure una
baralla a cops de puny entre Ric Meyers i un dels
segrestadors que podria considerar-se perfectament com una de les
baralles mĂ©s ridĂcules mai realitzades. AixĂ² sĂ, aviso que la
qualitat del vĂdeo Ă©s baixĂssima, ja que m'ha costat un munt
trobar la pel·lĂcula, i la que he trobat Ă©s a molt baixa
resoluciĂ³.
Sempre vaig pensar que Mathilda May va
protagonitzar el nu mĂ©s gratuĂ¯t de la histĂ²ria del cinema,
interpretant la noia extraterrestre de Força Vital, una de
les poques grans pel·lĂcules que tĂ© la irregular filmografia
de Tobe Hooper, encara que Linnea Quigley tindria
davant d'aixĂ² la seva particular resposta a The Return of the Living Dead. Curiosament Tobe Hooper havia de
ser l'encarregat de dirigir The Return of the Living Dead,
un megaclà ssic de la sèrie B i que com ja coneixem va
acabar sent dirigida per Dan O'Bannon, un tipus clau a la dècada
dels 80 per haver escrit els guions d'Alien el 8è
passatger, Morts i enterrats, Força Vital -que abans comentava-,
Aliens, Desafio Total,... Ă©s a dir, un director i guionista
totalment respectable i admirable que, sense ell, el fantĂ stic no
hagués estat el mateix.
ProduĂ¯da per
John Russo i Russ Steiner el 1985, 16 anys
desprĂ©s de La nit dels morts vivents, la pel·lĂcula, en clau
d'humor, es tracta d'un homenatge encertadĂssim al cĂ²mic i a la
lĂ²gica progressiĂ³ de l'apocalipsi. I com comentava va ser dirigida
per Dan O'Bannon, algĂº que va desfermar la polèmica durant el
rodatge per la desconfiança que van tenir els actors pel fet de no
tenir cap tipus d'experiència darrere de la cĂ mera. AixĂ²
va propiciar un rodatge conflictiu, i que havia de sumar-se al fet
que tambĂ© ho va ser difĂcil, mĂ©s que res pel fet que es va
treballar molt de nit, amb mà quines de pluja, a més que
feia molt de fred,... una cosa que ha remarcat
sempre Linnea Quigley a diferents entrevistes. De tota
manera ella sempre va tenir una excel·lent relaciĂ³ amb
Dan O'Bannon, i de fet, O'Bannon va manifestar a
l'audiocomentari del DVD de la pel·lĂcula la seva admiraciĂ³ pel
professionalisme de l'actriu, potser l'Ăºnica d'aquell rodatge...
Seguint amb Linnea Quigley, la seva participaciĂ³ a la pel·lĂcula va ser la clau de l'èxit en la seva carrera, Ă©s a dir, que va ser la seva pel·lĂcula mĂ©s recordada i admirada pel pĂºblic. TambĂ© per ella mateixa, ja que no es cansa de repetir que es tracta de la pel·lĂcula que mĂ©s estima de la seva carrera. Si bĂ© Ă©s cert que la nostra actriu va continuar interpretant un personatge secundari, la veritat Ă©s que aquell paper es trobava perfectament a la seva salsa, interpretant una punki amb la llera humit. I si hi ha alguna cosa especialment recordada d'aquesta pel·lĂcula Ă©s el xou erĂ²tic que realitza davant dels seus amics damunt d'una tomba en un cementiri, despullant-se completament, i aixĂ seguir durant tota la pel·lĂcula per acabar posant ruc al personal. Vaja, que se'l va oblidar vestir-se. I com era normal a la seva carrera el seu paper de secundĂ ria en aquest tipus de pel·lĂcules li va fer perdre la vida, convertint-se aixĂ en una zombi, i conseqĂ¼entment oferir a les seves vĂctimes una calentita mort.
M'agradaria recuperar el monĂ²leg
de Linnéa a l'escena del nu perquè no té
malbaratament:
"Quina seria la pitjor manera de morir? Per
mi, la pitjor forma de morir seria amb una colla de vells al meu
voltant, morint-me mentre em mengen, primer arrencant-me la roba i
després..." després flasca! Ella soleta es posa calentorra i
realitza un nu integral, i que O'Bannon no té timidesa a
mostrar-ho en tota la seva esplendor. PerĂ² compte, que tĂ© trampa
aquest nu integral, ja que el productor de la pel·lĂcula va
considerar que un nu integral seria massa de cara a la censura, i Ă©s
per aixĂ² que Linnea va haver de suportar diverses proves
experimentals de maquillatge i fer servir una prĂ²tesi de tipus "nina
Barbie", i aixà que no se'ls notés la xochete. La veritat
Ă©s que a El retorn dels morts vivents Linnea Quigley va
realitzar una de les seves interpretacions més treballades
i pujades de to de la seva carrera, i que va conduir
l'actriu americana a ser un Ădol de masses entre els seguidors del
gènere. És sens dubte la seva interpretaciĂ³ mĂ©s recordada.
PerĂ²
en conjunt, que gran El retorn dels morts vivents! Encara que sempre
he preferit la segona part, perĂ² tambĂ© la tercera de
Brian Yuzna mereix ser reivindicada..., Punyeta! Em quedo
amb totes, perquè sĂ³n pel·lĂcules amb grans maquillatges, molt
entretingudes i sobretot que donen a l'espectador la sensaciĂ³
d'estar veient productes que, malgrat ser de sèrie B, no sĂ³n tĂtols
casposos del munt.
Cereeebrooooooooos!!!!
La segĂ¼ent pel·lĂcula Ă©s una porno
on Linnea Quigley Ă©s la protagonista. PerĂ² tranquils
nois, deixeu de posar una cara a allĂ² "babas.gif" perquè
ja vaig avisar anteriorment que Linnea Quigley no ha
participat mai en cap escena pornogrà fica, més enllà d'algunes
fotografies que freguen el porno on se la veu practicar sexe lèsbic,
perĂ² que ara tampoc no ve al cas. Sweethearts Ă©s el tĂtol
de la pel·lĂcula, i va ser dirigida per un tal Ken Gibb (tambĂ©
conegut com Kenneth Gibbs o Kenny Gibbs)
el 1986, algĂº que va dirigir durant uns 10 anys nombroses
pel·lĂcules d'aquest gènere.
La pel·lĂcula en qĂ¼estiĂ³
s'allunya dels tĂ²pics del porno actual amb noies de laboratori,
situacions inversemblants, postures impossibles i sexe irreal, per
donar pas a una pel·lĂcula que pretĂ©n trencar amb tots aquests
tĂ²pics que van acabar imposant-se al mercat del porno als posteriors
anys 90. Curiosament allĂ² que l'espectador pot veure
a Sweethearts Ă©s una pel·lĂcula sobre l'amor, l'amor que
hi pot haver entre una parella i que pot comportar qualsevol moment
el sexe. Dit altrament (a manera exemple), en una de les escenes de
sexe es pot veure com una noia fa una fel·laciĂ³ al seu marit i
mentre ell li diu "I love you", alhora que va
sonant de fons una mĂºsica romanticona a
l'estil Ghost (Jerry Zucker, 1990). AixĂ² Ă©s una cosa
impensable de veure entre les tones de pel·lĂcules que abunden al
mercat pornogrĂ fic actual. AixĂ² sĂ, Sweethearts Ă©s una
pel·lĂcula molt mal dirigida i encara pitjor muntada, fins al punt
que les el·lipsis temporals injustificades es fan abundants al llarg
dels 68 minuts de pel·lĂcula.
Què hi ha del repartiment i
de Linnea Quigley? Doncs bé, Linnea Quigley, que
es va acreditar a la pel·lĂcula amb el pseudĂ²nim de "Pamela Peck"
(imatge superior), interpreta el "cupid", una noia que
explica situacions que serviran d'introducciĂ³ de les diferents
escenes de sexe que es podran veure posteriorment. Ho fa vestida amb
llenceria erĂ²tica i asseguda en un tamboret. Respecte als actors
porno que van desfilant destaca la model i cantant Samantha Fox,
una noia que a mĂ©s del porno i la mĂºsica va deixar la seva empremta
en el gènere de terror amb algunes pel·lĂcules casposes, com Una
nit per esquarterar (Doris Wichman, 1983), a més també de
l'arxifamosa a la "Edat d'or del
porno" Hyapatia Lee.
Ara toca un barret. Parlar
de Beverly Hills Girls (també coneguda com The new Beverly
Hills Girls) Ă©s parlar d'alguna guarrete, cutre, i
sense interès a excepciĂ³ d'un parell de detalls. Personalment, com
a pel·lĂcula en si, es tracta d'un dels bodris mĂ©s remarcables que
he vist a la meva vida, encara que Ă©s curiĂ³s la quantitat de coses
mereixedores de ser recordada després d'haver passat ja
gairebé 30 anys des de la seva estrena "direct to video"
a 1986, com Ă©s, per exemple, la promociĂ³ que li va suposar la
pel·lĂcula a la banda musical "The Skirts", liderada
per Linnea Quigley. De fet, el tema Strange Ways el
va compondre l'actriu nord-americana per a la present pel·lĂcula,
perĂ² no nomĂ©s per emplenar la banda sonora sinĂ³ tambĂ© per
dedicar-li una mena de videoclip ficat en calçador al guiĂ³ de la
pel·lĂcula on Michelle Bauer improvisa un streeptese,
igual que també passaria una cosa semblant a Nightmare Sisters amb
una altra canĂ§Ă³. D'altra banda, es tracta, al meu entendre, de la
pel·lĂcula que mĂ©s acosta Linnea Quigley a la
pornografia, que no pas en una pel·lĂcula porno (aixĂ² ja ho va fer
a Sweethearts), amb una escena de sexe lèsbic molt pujada de to
i que segur que complaurĂ qualsevol fan paixiller de
l'actriu. I seguint amb els ocellets, dir també que Beverly
Hills Girls acull entre el seu repartiment algunes actrius
porno de l'època com sĂ³n Missy Warnen i Suzanne Dunstan,
a més de l'exactriu porno Michelle Bauer com comentava,
que totes juntes es passegen per la pel·lĂcula la mar de sortides
buscant sexe a cada moment, o simplement xuclant-se els dits com si
fossin una.... un gelat, i aixĂ² Ă©s una cosa que es repeteix en
diferents ocasions de la pel·lĂcula... una curiosa fantasia sexual
del director que va voler posar en prĂ ctica suposo.
La
pel·lĂcula Ă©s una merda, parlant clar, a mĂ©s la vaig veure en
mala qualitat dĂ udio i vĂdeo. NomĂ©s dir respecte al seu
argument que hi ha un parell d'histĂ²ries suposadament d'intriga, amb
molt de sexe pel mig, mĂºsica rock, i situacions estranyes,
contextualitzades al famĂ³s carrer Beverly Hills, un lloc on abunda
la hipocresia i els diners. El ritme de la pel·lĂcula recau en
Michelle Bauer, tenint un protagonisme especial, mentre
que Linnea Quigley roman en un segon pla. D'altra
banda, he d'afegir que en algunes fonts apareix que el 1991 hi va
haver una continuaciĂ³ anomenada "The new Beverly
Hills Girls", perĂ² desconec l'existència d'aquesta
pel·lĂcula, o de si es tracta de la mateixa pel·lĂcula de 1986
reeditada, o sà es refereix al llançament de la segona
histĂ²ria de la pel·lĂcula... No ho sĂ©, sincerament, quan ho
descobreixi actualitzaré aquest post.
La pel·lĂcula de 1986 va ser dirigida per Mike Hall, i segons s'explica la de 1991 per Ward Jeffries. Jo aposto que la primera histĂ²ria Ă©s dirigida pel primer director, i la segona pel segon, perĂ² bĂ©, no ho puc confirmar. En tot cas, la vulgaritat del producte Ă©s tremenda, fins i tot en una escena apareix un micro a la pantalla (!!). BĂ©, millor quedem-nos amb la genial canĂ§Ă³ de Strange Ways, que Ă©s meravellosa, i l'escena lèsbica de Linnea Quigley:
Igualment, mĂ©s que aquesta escena pujada de to (que n'hi ha diverses a la pel·lĂcula, i fins i tot una de similar amb Michelle Bauer), el que de veritat ha fet que es mantingui viva la pel·lĂcula entre quatre frikis Ă©s sens dubte el videoclip que ha quedat de la canĂ§Ă³ Strange Ways del grup "The Skirts" tal com he comentat abans. En aquesta escena es pot veure tocar la guitarra Linnea, la baixista original del grup Haydee Pomar, i l'actriu Becky LeBeau a la bateria.
Fa temps que tenia ganes de parlar del grup de mĂºsica "The Skirts", ja que pensava fer-ho just desprĂ©s del comentari de The Return of the Linving Dead, perĂ² finalment he preferit fer-ho desprĂ©s de Beverly Hills Girls, no sĂ©, ho veig mĂ©s adequat . Per què desprĂ©s de la pel·lĂcula de Dan O'Bannon? Simplement perquè veure Linnea interpretant una punki no Ă©s una cosa anecdĂ²tica, ja que en realitat l'actriu portava a les seves carns un sentiment punkarra per ser fan incondicional de grups musicals com "The Ramones", "Motörhead", "Fleetwood Mac", " Stone Temple Pilots", "Metallica", "The Rembrandts" o "AC/DC" entre d'altres, segons explica en alguna entrevista. És per aixĂ² que Linnea, anys abans d'interpretar aquesta punki que la portaria a la fama en el gènere, va voler formar l'any 1980 un grup de mĂºsica al costat de la seva amiga Haydee Pomar (que totes dues es coneixerien en participar a Venem Xocolata) anomenat "The Skirts", i en què tambĂ© acabaria participant temporalment cap a 1985 la seva companya de professiĂ³ Brinke Stevens substituint Pomar i que avui encara perduren per Internet les seves fotografies publicades per a la revista Playboy. De totes maneres, un any abans que arrenquĂ©s la banda, Linnea tambĂ© va tocar la guitarra en un grup compost Ăºnicament per noies anomenat "Mad Whistle", encara que no seria fins a "The Skirts" que la seva mĂºsica li portaria èxit musical i comercial. Al grup Linnea era la vocalista i guitarra, i la seva acollida pel pĂºblic va ser molt bona, arribant fins al punt de ser les teloneres dels The Cramps en un concert, poca broma. TambĂ© algunes de les cançons que van compondre van aconseguir aparèixer en algunes pel·lĂcules de les quals va participar posteriorment, com l'arxifamosa Santa Monica Boulevard Boy, una enganxosa canĂ§Ă³ que es pot escoltar a la pel·lĂcula Nightmare Sisters, a mĂ©s de regalar-nos en aquesta pel·lĂcula un improvisat videoclip; o tambĂ© la canĂ§Ă³ Strange Ways que es pot escoltar a la pel·lĂcula Beverly Hills Girls, on tambĂ© veiem actuar a la baixista del grup Haydee Pomar tal com explicava abans. La canĂ§Ă³ Santa Monica Boulevard Boy avui encara es pot aconseguir en un interessant CD editat pel segell Mystic Records el 1983, en un Ă lbum titulat "The Sound of Hollywood Girls" que acull diferents bandes musicals formades per noies i que Ă²bviament tambĂ© van treballar com actrius. La resta de temes i Ă lbums Ă©s un material molt difĂcil de trobar, no sols legalment sinĂ³ de forma il·legal. AquĂ deixo el videoclip de la pel·lĂcula Beverly Hills Girls, perĂ² cal avançar fins al minut i 20 segons mĂ©s o menys perquè comenci:
Com Ă©s lĂ²gic, compaginar el grup de mĂºsica amb la seva carrera cinematogrĂ fica no va ser tasca fĂ cil per a Linnea i Ă©s per aixĂ² que el grup va acabar per dissoldre's, encara que no va ser fins al 2003 que es van tornar a ajuntar. Van tocar al festival Monster Mania a Cherry Hill, Nova Jersey, i l'Screamfest a Plantation, Florida, l'agost del 2003.
Ara toca aparcar la mĂºsica per tornar
al cine, perquè mentre Linnea es dedicava a fer cinquenes
amb la guitarra, el seu currĂculum seguia ampliant-se, amb una
pel·lĂcula anomenada Creepozoides. Gran part de l'interès que
comportaria aquest film Ă©s que s'hi iniciaria una relaciĂ³
professional amb la mĂtica productora de sèrie BZ Empire Pictures,
a més de ser el debut com a actriu a mans de l'incansable
David DeCoteau, un director a l'estil JesĂºs Franco per haver
dirigit infinitat de pel·lĂcules de les quals nomĂ©s se salvarien 3
o 4. D'aquesta manera, Linnea va acabar participant amb ell
en diferents pel·lĂcules i Creepozoides Ă©s sens dubte
una de les millors.
Tot just amb un pressupost de 150.000
dĂ²lars, un magatzem a Los Angeles, i 14 dies de
rodatge, DeCoteau va tenir prou per rodar Creepozoides,
un clar exploit barat d'Alien. El repartiment estava
encapçalat per Linnea Quigley i un grapat d'actors
amateurs, a excepciĂ³ de Kim McKamy, que no Ă©s res mĂ©s
que l'actriu porno Ashlyn Gere. La pel·lĂcula Ă©s
casposa, molt casposa, perĂ² a mi m'encanta! TĂ© tot el carisma i
l'atmosfera dels anys 80, i si sĂ³c sincer la considero com una
del meu TOP 10 de l'Empire Pictures i la Full Moon.
És molt recomanable donar-li una oportunitat malgrat el seu
baixĂssim pressupost, ja que s'hi ofereix de tot!: Caps tallats, un
monstre ridĂcul, rates gegants, gore, zombis i l'habitual nu
de Quigley. PerĂ² mĂ©s enllĂ d'aquest repetitiu, gratuĂ¯t i
gens molest nu, Linnea la veritat Ă©s que estĂ genial
a Creepozoides, interpretant una noia dura capaç de barallar-se
amb el monstre a cops de puny, aixĂ que molt lluny de fer-ho com una
verdulera. A més, ullets als seus braços musculats! Poca broma...
2 Comentaris
JurarĂa que te habĂa firmado el otro dĂa pero veo que no se debiĂ³ enviar el mensaje. BĂ¡sicamente decĂa que juntando todas las partes de este articulo no, articulazo que te has marcado a lo largo de unos meses tienes posiblemente lo mas completo que se puede encontrar por internet sobre este icono del genero. Un saludo ;)
ResponEliminaGracias tio :) Siempre se ha escrito mucho sobre actores icono del género, pero pocas veces se ha apostado por las mujeres, y eso es algo que encontré a faltar con Linnea Quigley. Justicia!! jeje
ResponElimina