La web oficial de Dragon Ball va publicar unes interessants entrevistes als màxims responsables de la pel·lícula Dragon Ball Super: Broly: Tatsuya Nagamine i al productor Hiroshi Hayashida
Fa uns dies la web oficial de Dragon
Ball va publicar unes entrevistes interessants als màxims
responsables de la pel·lícula Dragon Ball Super: Broly:
el director d'animació Tatsuya Nagamine i el
productor Hiroshi Hayashida. Del seu testimoniatge hem
pogut extreure (directament des de la nostra traducció del japonès)
les impressions més interessants sobre la pel·lícula número 20 de
la franquícia Dragon Ball, i que té prevista la seva estrena a
cinemes japonesos el 14 de desembre d'aquest any. Anem per parts:
1:
La clau de l'èxit de Dragon Ball:
La clau de l'èxit de
Dragon Ball és perquè és fàcil entendre qui és l'heroi i el
dolent. Les escenes d'acció també identifiquen bé qui està
lluitant per la justícia i qui és malvat, sense importar la
història i l'escenari on passa l'acció. I partint d'aquesta idea
que tinc assumida des del meu primer contacte amb Dragon Ball, ara
treballo a les animacions de Dragon Ball Super: Broly.
[...] Els nostres pares no estaven interessats en el manga i animi,
però també ho veien desinteressadament perquè nosaltres ho miràvem
a la televisió. Jo vull que Dragon Ball Super: Broly també
pugui ser vista per aquelles persones desinteressades a Dragon Ball,
perquè crec que els pares aniran al cinema amb els seus fills i ells
també deuen gaudir amb la pel·lícula.
2: Director de Dragon
Ball Super: Broly:
Em vaig deslligar de Dragon
Ball Super al tram final de la sèrie
perquè Toei Animation em va demanar que dirigís la
pel·lícula, deixant la responsabilitat a qui era el meu company de
treball fins llavors, l'animador Ryota Nakamura. Nakamura té
molt de talent, i al seu voltant tenia un equip de gent jove molt bo,
per la qual cosa hi vaig confiar plenament.
3: La qualitat del
dibuix:
Crec que la qualitat del dibuix a Dragon
Ball Super: Broly es manté constant i serà la de més
qualitat vista fins ara a la franquícia. Toei Animation és
també una nova empresa, perquè té molt de talent jove, i
personalment això no són molt bones notícies (rialles).
4: La impressió d'Akira Toriyama amb
el desenvolupament de la producció:
No puc avaluar l'opinió
d'Akira Toriyama sobre la producció de la pel·lícula. El
que sí que reconec és que el guió que ha realitzat ell mateix es
pressuposa sobre la base de la capacitat de dirigir i la capacitat de
dibuixar que té Toei, a més de la base argumental que va
deixar el mateix Akira Toriyama. [...] Dragon
Ball Super: Broly s'estendrà més enllà del conegut
a Dragon Ball, i això és emocionant.
5: El guió
d'Akira Toriyama:
El guió d'Akira Toriyama amb
prou feines s'ha retocat. Tot i això, quan inicialment vaig dibuixar
un guió gràfic fidel a què va escriure Toriyama, el
resultat que va sortir va ser d'una durada aproximada al doble
previst per a la pel·lícula, que és de 90 min. És a dir, que és
com si hagués dibuixat dues pel·lícules (rialles). [...]
Ens hem hagut d'ajustar el màxim possible en el
temps, però Dragon Ball Super: Broly podria estendre
una mica en el temps de metratge previst inicialment.
6: Nou
disseny estètic:
Vaig rebre un manual d'Akira Toriyama durant
la producció de Dragon Ball Super sobre com cal
convertir-se en Super Saiyan, i per a nosaltres aquest
manual es va convertir en una mica d'ús regular. De tota manera,
encara que l'estètica ha de ser fixa quant als raigs de llum o la
posició de les mans, aquesta vegada m'agradaria fer alguns retocs.
Més que res perquè em vaig imaginar la transformació aplicada al
meu cos, i vaig sentir dolor a la meva esquena. Vaig pensar "he
de fer la transformació sobre la base de la sensació del meu cos".
[...] Si hi ha una discrepància entre la tecnologia d'animació
actual i l'animació vista anteriorment a Dragon Ball, crec que hem
de descartar el concepte vell. Fins i tot Goku està
trencant els límits i evolucionant a noves transformacions, per la
qual cosa la imatge també ha d'evolucionar en conseqüència.
7: Escenes d'acció:
Hem
planificat les escenes d'acció nosaltres. Vull posar en marxa
diverses tècniques de lluita que facin una sensació de
força aclaparadora. Amb aquesta intenció, vaig escriure molts
guions gràfics per a les escenes d'acció, arribant a retocar entre
300 i 400 dibuixos (guió il·lustrat) només de la part de l'acció
de Broly (rialles).
8: Tres nous
personatges:
Chelye i Lemo tenen uns dissenys
molt bons. Chelye és una nena delinqüent que
ajuda Broly i només actua sobre la base de sentiments
superficials sense pensar en les conseqüències. I el
personatge Lemo és més profund. Ell va col·laborar
durant dècades a l'Exèrcit de Freezer, però no és un
lluitador, i ara, amb la influència de les accions de lluita
amb Broly i l'ímpetu de Chelye, es configura un
equilibri entre els tres que penso que està molt bé. No puc dir res
més que això, ja que es relaciona amb el contingut de la
pel·lícula, però he de reconèixer que les històries d'aquests
tres personatges són dignes de menció.
Pel que fa a Hiroshi Hayashida les seves respostes van ser més prudents i, per tant, menys reveladores. Ell és l'encarregat que les coses funcionin, de triar i gestionar l'equip que produirà la pel·lícula així com de gestionar el pressupost, els timeings de producció i els acords de distribució. És a dir, que és qui mana realment a Dragon Ball Super: Broly.
9: La clau de l'èxit de Dragon
Ball:
Per descomptat, el dibuix d'Akira Toriyama és
meravellós, però crec que el veritable encant de Dragon Ball és la
seva naturalesa narrativa. Penso que el mestre és exactament
un comptador d'històries.
10: Inici de la producció
de Dragon Ball Super: Broly:
Posteriorment a
finalitzar tot el procés de producció i distribució de La
Resurrecció de "F", se'ns va comunicar la intenció de fer
una nova pel·lícula de Dragon Ball per part de Toei Animation.
Rebem la comunicació el mes de juny de 2017 i acabem d'ajustar la
preproducció al mes d'octubre. Posteriorment va començar la
producció.
11: Renovació de l'equip de producció:
El
director Nagamine [Tatsuya Nagamine] és un excel·lent
director, i ell és un col·laborador que va elevar la sèrie de
televisió de Dragon Ball Super. Aquesta
vegada, Tatsuya Nagamine va ser especialment curós a
l'hora de designar el personal que treballaria amb ell al dibuix, que
és el personal que constitueix la base del treball
d'animació. Nagamine volia treballar amb personal intern
de Toei, per així després poder-ho recordar i dir "ho
vaig fer amb l'animació de Toei".
12:
Distribució:
He de promocionar ràpidament la feina de
doblatge per a l'estranger, sense tenir tant en compte el públic del
Japó. [...] Cal tenir en compte que a l'estranger també hi ha la
pirateria, i per això hem d'intentar que es projecti a cinemes tan
aviat com sigui possible, ajustant el temps el màxim possible a les
empreses distribuïdores estrangeres.
0 Comentaris