Últimes novetats de 'Dragon Ball Super: Broly'

La web oficial de Dragon Ball va publicar unes interessants entrevistes als màxims responsables de la pel·lícula Dragon Ball Super: Broly: Tatsuya Nagamine i al productor Hiroshi Hayashida



Fa uns dies la web oficial de Dragon Ball va publicar unes entrevistes interessants als màxims responsables de la pel·lícula Dragon Ball Super: Broly: el director d'animació Tatsuya Nagamine i el productor Hiroshi Hayashida. Del seu testimoniatge hem pogut extreure (directament des de la nostra traducció del japonès) les impressions més interessants sobre la pel·lícula número 20 de la franquícia Dragon Ball, i que té prevista la seva estrena a cinemes japonesos el 14 de desembre d'aquest any. Anem per parts:

1: La clau de l'èxit de Dragon Ball:

La clau de l'èxit de Dragon Ball és perquè és fàcil entendre qui és l'heroi i el dolent. Les escenes d'acció també identifiquen bé qui està lluitant per la justícia i qui és malvat, sense importar la història i l'escenari on passa l'acció. I partint d'aquesta idea que tinc assumida des del meu primer contacte amb Dragon Ball, ara treballo a les animacions de Dragon Ball Super: Broly. [...] Els nostres pares no estaven interessats en el manga i animi, però també ho veien desinteressadament perquè nosaltres ho miràvem a la televisió. Jo vull que Dragon Ball Super: Broly també pugui ser vista per aquelles persones desinteressades a Dragon Ball, perquè crec que els pares aniran al cinema amb els seus fills i ells també deuen gaudir amb la pel·lícula.

2: Director de Dragon Ball Super: Broly:

Em vaig deslligar de Dragon Ball Super al tram final de la sèrie perquè Toei Animation em va demanar que dirigís la pel·lícula, deixant la responsabilitat a qui era el meu company de treball fins llavors, l'animador Ryota Nakamura. Nakamura té molt de talent, i al seu voltant tenia un equip de gent jove molt bo, per la qual cosa hi vaig confiar plenament.

3: La qualitat del dibuix:

Crec que la qualitat del dibuix a Dragon Ball Super: Broly es manté constant i serà la de més qualitat vista fins ara a la franquícia. Toei Animation és també una nova empresa, perquè té molt de talent jove, i personalment això no són molt bones notícies (rialles).



4: La impressió d'Akira Toriyama amb el desenvolupament de la producció:

No puc avaluar l'opinió d'Akira Toriyama sobre la producció de la pel·lícula. El que sí que reconec és que el guió que ha realitzat ell mateix es pressuposa sobre la base de la capacitat de dirigir i la capacitat de dibuixar que té Toei, a més de la base argumental que va deixar el mateix Akira Toriyama. [...] Dragon Ball Super: Broly s'estendrà més enllà del conegut a Dragon Ball, i això és emocionant.

5: El guió d'Akira Toriyama:

El guió d'Akira Toriyama amb prou feines s'ha retocat. Tot i això, quan inicialment vaig dibuixar un guió gràfic fidel a què va escriure Toriyama, el resultat que va sortir va ser d'una durada aproximada al doble previst per a la pel·lícula, que és de 90 min. És a dir, que és com si hagués dibuixat dues pel·lícules (rialles). [...] Ens hem hagut d'ajustar el màxim possible en el temps, però Dragon Ball Super: Broly podria estendre una mica en el temps de metratge previst inicialment.

6: Nou disseny estètic:

Vaig rebre un manual d'Akira Toriyama durant la producció de Dragon Ball Super sobre com cal convertir-se en Super Saiyan, i per a nosaltres aquest manual es va convertir en una mica d'ús regular. De tota manera, encara que l'estètica ha de ser fixa quant als raigs de llum o la posició de les mans, aquesta vegada m'agradaria fer alguns retocs. Més que res perquè em vaig imaginar la transformació aplicada al meu cos, i vaig sentir dolor a la meva esquena. Vaig pensar "he de fer la transformació sobre la base de la sensació del meu cos". [...] Si hi ha una discrepància entre la tecnologia d'animació actual i l'animació vista anteriorment a Dragon Ball, crec que hem de descartar el concepte vell. Fins i tot Goku està trencant els límits i evolucionant a noves transformacions, per la qual cosa la imatge també ha d'evolucionar en conseqüència.



7: Escenes d'acció:

Hem planificat les escenes d'acció nosaltres. Vull posar en marxa diverses tècniques de lluita que facin una sensació de força aclaparadora. Amb aquesta intenció, vaig escriure molts guions gràfics per a les escenes d'acció, arribant a retocar entre 300 i 400 dibuixos (guió il·lustrat) només de la part de l'acció de Broly (rialles).

8: Tres nous personatges:

Chelye i Lemo tenen uns dissenys molt bons. Chelye és una nena delinqüent que ajuda Broly i només actua sobre la base de sentiments superficials sense pensar en les conseqüències. I el personatge Lemo és més profund. Ell va col·laborar durant dècades a l'Exèrcit de Freezer, però no és un lluitador, i ara, amb la influència de les accions de lluita amb Broly i l'ímpetu de Chelye, es configura un equilibri entre els tres que penso que està molt bé. No puc dir res més que això, ja que es relaciona amb el contingut de la pel·lícula, però he de reconèixer que les històries d'aquests tres personatges són dignes de menció.




HIROSHI HAYASHIDA

Pel que fa a Hiroshi Hayashida les seves respostes van ser més prudents i, per tant, menys reveladores. Ell és l'encarregat que les coses funcionin, de triar i gestionar l'equip que produirà la pel·lícula així com de gestionar el pressupost, els timeings de producció i els acords de distribució. És a dir, que és qui mana realment a Dragon Ball Super: Broly.



9: La clau de l'èxit de Dragon Ball:

Per descomptat, el dibuix d'Akira Toriyama és meravellós, però crec que el veritable encant de Dragon Ball és la seva naturalesa narrativa. Penso que el mestre és exactament un comptador d'històries.

10: Inici de la producció de Dragon Ball Super: Broly:

Posteriorment a finalitzar tot el procés de producció i distribució de La Resurrecció de "F", se'ns va comunicar la intenció de fer una nova pel·lícula de Dragon Ball per part de Toei Animation. Rebem la comunicació el mes de juny de 2017 i acabem d'ajustar la preproducció al mes d'octubre. Posteriorment va començar la producció.

11: Renovació de l'equip de producció:

El director Nagamine [Tatsuya Nagamine] és un excel·lent director, i ell és un col·laborador que va elevar la sèrie de televisió de Dragon Ball Super. Aquesta vegada, Tatsuya Nagamine va ser especialment curós a l'hora de designar el personal que treballaria amb ell al dibuix, que és el personal que constitueix la base del treball d'animació. Nagamine volia treballar amb personal intern de Toei, per així després poder-ho recordar i dir "ho vaig fer amb l'animació de Toei".

12: Distribució:

He de promocionar ràpidament la feina de doblatge per a l'estranger, sense tenir tant en compte el públic del Japó. [...] Cal tenir en compte que a l'estranger també hi ha la pirateria, i per això hem d'intentar que es projecti a cinemes tan aviat com sigui possible, ajustant el temps el màxim possible a les empreses distribuïdores estrangeres.

  


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris