Una edició marcada per la incertesa que viu el sector del còmic arran de la irrupció de la intel·ligència artificial.
El Còmic Barcelona ha tornat a demostrar per què és una cita imprescindible per als amants del còmic, captivant públic de totes les edats i nivells d’experiència. Les xifres oficials d'assistència se situen als 110.000 visitants, les mateixes que les de l'edició del 2024.
La directora, Meritxell Puig, ha destacat la gran afluència de joves, que han omplert el recinte amb entusiasme i passió pel novè art durant la primera jornada de l'esdeveniment, el 4 d'abril. Fins a un 25% més d'escoles que l'any anterior, amb la voluntat d'integrar nous fans del còmic que assegurin un relleu generacional.
Entre els principals atractius d’enguany, han brillat les llargues sessions de signatures amb autors de renom com Pepe Larraz i Chris Ware, aquest últim convidat d’honor i protagonista de l’exposició Dibuixar és pensar, actualment al CCCB amb accés gratuït per als assistents al Comic fins al 20 d’abril.
La nova distribució dels espais ha facilitat la participació en activitats com xerrades, taules rodones i la carpa Comic Univers, mentre que l’espai Comic Kids ha estat tot un èxit entre els més petits, gràcies a propostes com el contacòmics d’Escola de Monstres, l’aparició de Geronimo Stilton i el Laberint del Cucut de Max.
El gènere de terror ha tingut el seu espai a l'antic saló, amb una exposició que promocionava l'estrena als cinemes de Destino Final: Lazos de Sangre, la sisena entrega de la saga Destinació Final que arribarà el 16 de maig. Fins i tot, els zombis han tingut presència al saló, concretament dins del stand de Planeta Còmic per a promocionar la reedició del còmic The Walking Dead, a més de sessions de maquillatge per a qui ho demanés.
També s’ha fet evident un relleu generacional als Premis Comic Barcelona, amb Clara de Frutos com a revelació de l’any en una categoria íntegrament femenina. Marika Vila va aprofitar l’entrega del Gran Premi a Paco Roca per reivindicar la creixent presència de dones al sector.
Finalment, la preocupació per la irrupció de la intel·ligència artificial en la creació artística ha centrat diversos debats i una exposició crítica en defensa del talent humà.
La propera edició ja té dates: del 8 al 10 de maig de 2026.
0 Comentaris